Pages

TERAPI ALAMI MUJAROB

TERAPI ALAMI MUJAROB
Bekam, Rukyah

UNTUK MAKLUMAN

Insya'allah, produk yang dijual di kedai kami, semuanya telah dirukyah semoga ditambah keberkatannya.

Thursday, December 15, 2011

LINTAH DAN HALANGAN



Setelah hampir 4 tahun, menceburkan diri di dalam bidang Terapi Lintah ini pelbagai mehnah ditempuhi.
Halangan utamanya, masih ramai ahli masyarakat yang masih kurang percaya kepada Rawatan Alternatif Terapi Lintah. Mungkin sikap masyarakat kita yang meletakkan hasil perubatan sembuh segera. Menganggap satu keajaiban yang akan berlaku.
Dan ramai yang lebih sanggup sakit dari menjalani rawatan lintah atas alasan geli. Tak dapatlah dibantu dan biarkan sahaja mereka dengan kegeliannya.
Terapi Lintah sama seperti rawatan lain, perlukan kaedah tertentu. Sama seperti rawatan alternatif mahupun alopati.
Walaupun ada kes @ penyakit yang nampak cepat hasilnya, tetapi secara normal untuk dapat hasil terbaik perlukan beberapa kali rawatan (bergantung kepada kroniknya sakit). Dan ada jenis penyakit yang tidak akan pulih, tetapi hanya dapat dikawal.
Salah faham ini terjadi kerana ada pengamal alternatif yang keterlaluan dalam penerangan atau mungkin tiada ilmu, serta menjanjikan kesembuhan. Sedangkan kesembuhan adalah hak mutlak Allah, kita manusia berusaha sekadar yang termampu berdasarkan ilmu yang ada.
Dan mungkin juga sikap 'pong - pong' pesakit yang telah sembuh, terlalu ghairah untuk bercerita.
Di PTAM sendiri ada kes yang berjaya disembuhkan dengan menggunakan lintah dan ada juga yang gagal.
Dan kami di PTAM sendiri kami menggabungkan Terapi Lintah dengan herba - herba lain. Kami melihat penyakit perlu dirawat secara Holistik.
Sebagai contohnya, penyakit Resdung perlu dirawat secara luaran (lintah) dan dalaman serta kawalan pemakanan.
Dan nasihat kepada para pesakit, jangan berputus asa dalam mencari ubat, kita sekadar yang berusaha. Dan yakinlah jika berusaha, berdoa dan tawakkal, kesembuhan akan datang.

No comments:

Post a Comment