Pages

TERAPI ALAMI MUJAROB

TERAPI ALAMI MUJAROB
Bekam, Rukyah

UNTUK MAKLUMAN

Insya'allah, produk yang dijual di kedai kami, semuanya telah dirukyah semoga ditambah keberkatannya.

Saturday, April 4, 2009

LINTAH SEBAGAI TERAPI


Kewujudan PUSAT TERAPI ALAMI MUJAROB adalah kerana memperkenalkan lintah sebagai terapi. Walaupun haiwan ini mungkin menggelikan bagi sebahagian orang, namun manfaatnya amat besar. Lintah telah digunakan sebagai penyembuh bagi banyak penyakit. Di seluruh dunia, lintah memang digunakan samada kita sedar atau tidak.
Ada yang menyamakan penggunaan lintah sebagai bekam, mungkin kerana konsep mengeluarkan darah dari kapilari. Bagi kami istilah TERAPI lebih tepat. Istilah Bekam digunakan untuk mengeluarkan darah kotor. Darah kotor yang dimaksudkan disini ialah sel darah merah yang mati. Kajian menunjukkan darah yang dibekam dari kaapilari ialah darah yang telah cacat bentuknya. Darah ini tidak diperlukan oleh tubuh. Darah seperti ini perlu dikeluarkan samada dengan menggunakan kaedah perkumuhan, perpeluhan atau pembekaman.
Dari kajian juga darah seperti ini akan menyebabkan mendapan pada salur darah dan toksik kepada organ tubuh.
Kelebihan lintah, apabila menghisap darah ia juga akan memasukkan bahan kimia semulajadinya yang bermanfaat sebagai faktur pencair darah, pengembangan kapilari dan pemulih sel. Ini akan mempercepatkan proses pemulihan para pesakit. Itulah perkataan TERAPI (Penyembuhan) yang kami gunakan. Walaubagaimanapun ada pesakit yang tidak boleh menggunakan lintah. Di PUSAT TERAPI ALAMI MUJAROB, kami akan memeriksa terlebih dahulu untuk meingelakkana bgerlakunyaa mbudarat kepalda pesakit.
Pelbagai kaedah terapi digunakan. Di PUSAT TERAPI ALAMI MUJAROB, kami mengambil kaedah Eropah sebagai panduan dan rujukan. Kaedah ini telah dibukti higien dan diuji serta telah digunakan di hospital Eropah.
Kepada yang berminat untuk mencuba, datanglah ke PUSAT TERAPI ALAMI MUJAROB @ hubungi 017-9342576.

No comments:

Post a Comment