Pages

TERAPI ALAMI MUJAROB

TERAPI ALAMI MUJAROB
Bekam, Rukyah

UNTUK MAKLUMAN

Insya'allah, produk yang dijual di kedai kami, semuanya telah dirukyah semoga ditambah keberkatannya.

Wednesday, May 13, 2009

PENJAGAAN KESIHATAN

Penjagaan kesihatan adalah satu perkara yang wajib ke atas kita. Rasulullah sendiri mengajar kita agar sentiasa menjaga kesihatan. Kesihatana adalah satu nikmat Allah, 'Dari Abdurrahmanbin Abi Laila, dari Abi Dardaa', ia berkata: "Aku berkata: "Ya Rasulullah, Sungguh, aku diberi kesihatanlalu aku bersyukur lebih kusukai daripada aku di bala' lalu aku bersabar." Rasulullah s.a.w menjawab: " Dan Rasulullah (juga) menyukai engkau berada dalam kesihatan".

Kesihatan boleh dijaga melalui,
1. Makanan
2. Minuman
3. Air sejuk
4. Air Manis
5. Susu
6. Pakaian
7. Tempat Tinggal
8. Sukan
9. Tidur dan Bangun
10. Bersetubuh
11. Harum - haruman

No comments:

Post a Comment